10.02.2025.
2024.gadā paveiktais
Pirmais darba uzdevums - Pētniecībā balstīta konceptuāla modeļa izstrāde skolotāju profesionālās pilnveides vajadzību identificēšanai un saistīšanai ar atbilstošiem personalizētiem risinājumiem.
Atbilstoši pirmajam darba uzdevumam 2024. gadā īstenota sistemātiska zinātniskās literatūras apskata veidošana par zinātniskajā periodikā publicētajiem pētījumiem, kuri apskata praktizējošu STEM jomas mācību priekšmetu skolotāju profesionālās pilnveides vajadzības. Ziņojums par izveidoto literatūras apskatu iesniegts Eiropas Dabaszinātņu izglītības pētniecības asociācijas konferencei, kura notiks 2025. gada augustā (ESERA 2025). Veicot literatūras apskatu secināts, ka zinātniskajā periodikā publicētie pētījumi apskata praktizējošu skolotāju profesionālo pilnveidi no skolotāja vēlmju skatu punkta. Tālākajā projekta gaitā plānots redzējumu par skolotāju profesionālās pilnveides vajadzībām paplašināt, pievienojot redzējumu par praktizējošu skolotāju profesionālās pilnveides vajadzībām no citiem skatu punktiem (metodiķis, skolas vadība, u.c.).
Otrais darba uzdevums – Pētniecībā balstīta vairākpakāpju skolotāju profesionālās pilnveides risinājumu izstrāde.
Projekta ietvaros 2024. gadā uzsākts pētījums par personalizētu praktizējošu STEM skolotāju profesionālās pilnveides risinājumu izveidi, iekļaujot mākslīgā intelekta (MI) risinājumus. Pētījuma sākotnējā stadijā izveidots adaptēts ietvars, kas ļautu plānot un īstenot personalizētu skolotāju profesionālo pilnveidi atbilstoši TPACK ietvaram. Adaptētais ietvars apspriests skolotāju fokusgrupas diskusijā 2024. gada maijā. Ziņojums par pētījuma sākotnējiem rezultātiem (adaptēto ietvaru un skolotāju redzējumu par to) iesniegts Eiropas Dabaszinātņu izglītības pētniecības asociācijas konferencei, kura notiks 2025. gada augustā.
Trešais darba uzdevums – Funkcionāla modeļa izstrāde skolotāju kompetenču pārvaldībai skolā.
Sākts darbs pie darba uzdevuma. 2024. gada nogalē un 2025. gada sākumā uzsāktas intervijas ar skolu vadības komandu pārstāvjiem, lai analizētu vadības komandu aktuālo redzējumu par atbalsta sistēmu skolotāju kompetenču pārvaldībai.
Ceturtais darba uzdevums – Projekta rezultātu ietekme un izplatīšana.
Līdz šim projektā iegūtie rezultāti komunicēti dabaszinātņu un matemātikas skolotāju konferencē 2024. gada augustā, kā arī pirms un pēc skolotāju fokusgrupas diskusijas 2024. gada maijā. Plašāka projektu rezultātu komunikācija zinātniskā vidē plānota vairākās zinātniskajās konferencēs 2025. gadā (83. LU starptautiskā zinātniskā konference; ESERA 2025 konference).
Publikācijas.
Bufasi, E. (2025) How effective STEM teacher professional development reaches changes in teacher practice? Iesniegts 83. Starptautiskajai LU zinātniskajai konferencei STEM izglītības sekcijai (2025. gada 19. februāris).
Greitāns, K., Bufasi, E. & Namsone, D. (2025) UNDERSTANDING IN-SERVICE STEM TEACHER PROFESSIONAL DEVELOPMENT NEEDS: A LITERATURE REVIEW. Iesniegts ESERA 2025 konferencei (2025. gada augusts).
Bufasi, E., Greitāns, K. & Namsone, D. (2025) EMPOWERING STEM TEACHER PROFESSIONAL DEVELOPMENT THROUGH AI INTEGRATION. Iesniegts ESERA 2025 konferencei (2025. gada augusts).