Nordplus Horizontal programmas projekts:

Projekta nosaukums latviski: “Matemātikas mācīšanas paņēmieni sākumskolas izglītībā: stundu izpēte”

Projekta nosaukums angliski: “Mathematic  Teaching Practices in  Primary Education: Lesson Exploration”

Projekta numurs: NPHZ-2024/10178

Projekta vadošais partneris: Latvijas Universitāte (LU)

Projekta sadarbības partneri:

-Gēteborgas Universitāte (Zviedrija);
-Norvēģijas Dabaszinātņu un Tehnoloģiju Universitāte (Norvēģija);
-Privātā sākumskola DOMDARIS (Latvija);
-Cēsu 2.pamatskola (Latvija);
-Stavset skola (Norvēģija);
-Berg skola (Norvēģija);
-Skogstorps skola Falkenbergā (Zviedrija);
-Långås skola Falkenbergā (Zviedrija);
-Långaveka skola Falkenbergā (Zviedrija);
-Oxleds skola Partille (Zviedrija);
-Stenkulan skola, Lerum (Zviedrija).

Projekta vadītāja: Dr. Math. Ilze France, ilze.france@lu.lv  

Darba grupa Latvijas Universitātē: 
1.1. vadošā pētniece Ilze France;
1.2. pētniece Ildze Čakāne;
1.3. vecākā eksperte Laine Blūma, laine.bluma@lu.lv

Projekta īstenošanas vadošā struktūrvienība LU EZTF Starpnozaru izglītības inovāciju centrs.

Projekta īstenošanas periods: 01.09.2024. – 31.08.2026.

Projekta kopējais finansējums: 60 000,00 EUR


Projekta mērķis:

Projekta mērķis ir stiprināt sadarbības tīklu, kas tika izveidots pirmajā Nordplus Horizontal projektā “Efektīvi matemātikas mācīšanas paņēmieni sākumskolas izglītībā” starp 3 valstīm (Latviju, Zviedriju un Norvēģiju), uzsvaru liekot uz matemātikas stundu starptautisko izpēti, veicinot arvien jēgpilnāku dažādu reprezentāciju un IT rīku izmantošanu matemātikas mācīšanā sākumskolā. 
Dalībniekiem - skolotājiem būs iespēja gan pašiem rādīt kolēģiem mācību stundas, gan arī vērot un analizēt citu valstu kolēģu vadītās stundas, tādējādi profesionāli pilnveidojoties. Ekspertiem būs iespēja izvērtēt un izmantot iegūtās atziņas turpmākajos pētījumos, kā skolās balstīta profesionālā pilnveide veicina skolotāju izaugsmi citās valstīs.

Projektā plānotie rezultāti:  

  1. Populārzinātniska publikācija par skolā balstītu profesionālo pilnveidi.

  2. Konkrētas idejas matemātikas stundu veidošanai sākumskolā, izmantojot dažādas reprezentācijas.

  3. Priekšlikumi jaunām iniciatīvām saistībā ar mūsdienīgu matemātikas mācīšanas metodiku.