04.09.2024.
Projekta īstenošanas pirmajā pusgadā veikts apjomīgs literatūras apskats, iepazīstot pētījumus par iekļaujošo izglītību, diferencētu apmācību un dažādu skolēnu specifiskajām vajadzībām. Tika noorganizēta ekspertu diskusija, iesaistot pētniekus, kā arī ekspertus no VISC Inovatīvās pieredzes skolu tīkla ar mērķi apkopot atziņas par izaicinājumiem dažādās skolēnu vecuma grupās. Tika veikta esošās situācijas analīze – esošā valsts līmeņa prakse 3. un 6.klases diagnosticējošo darbu, 9.klases eksāmenu īstenošanā, plānotā monitoringa sistēma, mācību satura dokumenti lasītprasmes, rēķinpratības un dabaszinātniskās pratības attīstīšanai.
1.darbība - Konceptuālā modeļa un aprakstoša ietvara izstrāde daudzpakāpju atbalsta sistēmas modelim.
Uzsākts visaptverošs literatūras apskats, pārbaudot pētījumus par iekļaujošo izglītību, diferencētu apmācību un dažādu skolēnu specifiskajām vajadzībām; tiek veikta gadījumu izpētes analīze, lai noteiktu labāko praksi, stratēģijas un reālus piemērus iekļaujošas izglītības un diferencētas apmācības īstenošanai, t.sk. sadarbībā ar Dr. Ilonu Brūveris no projekta starptautiskās konsultatīvās padomes. Tiek noteiktas to pedagogu īpašās vajadzības, kuri strādā etniski un lingvistiski atšķirīgās klasēs. Iesaistot gan pētniekus, gan ekspertus no VISC Inovatīvās pieredzes skolu tīkla, noorganizētas ekspertu diskusijas, t.sk. sadarbībā ar Dr. Psych. Baibu Martinsoni, lai apkopotu redzējumus par izaicinājumiem dažādās klasēs, meklētu atbildes uz pētījuma jautājumiem - kādas ir dažādu izglītojamo īpašās izglītības vajadzības; - kādas mācīšanas un mācīšanās stratēģijas ir izrādījušās efektīvas dažādās klasēs.
2.darbība - Skolēnu mācīšanās progresa diagnostikas rīka izstrāde.
Veikta esošās situācijas analīze – valsts līmeņa prakse 3. un 6.klases diagnosticējošo darbu, 9.klases eksāmenu īstenošanā, plānotā monitoringa sistēma, mācību satura dokumenti lasītprasmes, rēķinpratības un dabaszinātniskās pratības attīstīšanai. Ir uzsākts darbs pie padziļinātas izpratnes veidošanas par esošajiem pētījumiem, teorijām un paraugpraksi saistībā ar fundamentālo pratību (tekstpratība, rēķinpratība un dabaszinātniskā pratība), kā arī caurviju prasmju novērtēšanu - tiek veikta pasaules labā prakses izpēte, analizējot citu valstu mācību dokumentus un vērtēšanas praksi.
Ekspertu grupas ir izveidojušas sākotnējo ietvaru katrai no fundamentālajām pratībām, lai būtu iespējams veikt snieguma diagnostisko vērtēšanu, lai identificētu mācīšanās vajadzības; ir radīta sākotnējā versija konstruktam, lai diagnosticētu skolēnu sniegumu mācīšanās vajadzību noteikšanai un mācīšanas un mācīšanās trajektoriju izveidei.
Ir veikta esošās situācijas analīze un aprakstīti mācīšanās mērķi tekstpratības apguvei 1.-6.klašu posmā; izstrādes procesā ir mācīšanās mērķu izstrāde matemātiskās un dabaszinātniskās pratības apguvei 1.-6.klašu posmā. Ir uzsākta piemēru izstrāde diagnosticēšanas vajadzībām attiecībā uz tekstpratību un rēķinpratību.
5.darbība – Projekta rezultātu ietekme un izplatīšana.
2024. gada 7. maijā notika ekspertu diskusija par skolotāju specifiskajām vajadzībām, strādājot etniski un lingvistiski atšķirīgās klasēs.