
Valsts pētījumu programmas "Letonika latviskas un eiropeiskas sabiedrības attīstībai" projekta “Inovatīvi risinājumi kombinētās mācīšanās ieviešanai mācību procesa digitālās transformācijas kontekstā” ietvaros turpinām video sēriju- padomi gan vecākiem, gan skolotājiem.
Šajā video sērijā akcents tiek liks uz sākumskolas dabaszinībām. Veiksim aizraujošus eksperimentus un rādīsim, kā caur praktisku darbošanos varam bērnos rosināt interesi par dabaszinībām!
Skaties pirmo video un lasi ekspertes Ilzes Cīrules padomu par to, kā caur praktisku darbošanos varam bērnos rosināt interesi par dabaszinībām?
“Eksperimenta uzdevums ir ne tikai radīt interesi, bet arī iegūt atbildes uz pētījuma jautājumu. Skolēnam, apgūstot dabaszinības, jautājumi var būt tādi, kur atbilde ir noskaidrojama, izmantojot dažādus informācijas avotus, un pētnieciskie jautājumi, uz kuriem atbildi var iegūt tikai veicot eksperimentu un iegūstot datus – novērojumus.
Šajā eksperimentā tie var būt dažādi – vai visas flomāsteru tintes ir maisījumi? Vai visas flomāsteru tintes satur sarkano krāsu? Kura krāsa visbiežāk/visretāk sastopama flomāsteru tintēs? Un citi jautājumi, uz kuriem atbildes var iegūt tikai veicot eksperimentus.”