|
Augu attīstība no sēklas
Ieteikumi skolotājam
Veicinot skolēnu sadarbību un intereses veidošanos mācību procesā, skolotājs varētu izvēlēties vismaz vienu pētījumu par augu vairošanos un attīstību.
Piemēram, var aicināt skolēnus atnest dažādas augu sēklas (apelsīna, citrona, avokado, diļļu, redīsu, mango), izveidot nepieciešamās iekārtas un veikt pētījumu par dažādu augu sēklu dīgšanu un faktoriem, kas to ietekmē. Šī pētījuma mērķis – izprast sēklas uzbūvi (sēklapvalks, dīglis, dīgļlapas un barības vielas) un to, kā no sēklas attīstās augs.
Šajā tematā varētu būt par kāda faktora, piemēram, temperatūras, ietekmi uz sēklu dīgšanu. Veicot šo darbu, skolēni pilnveidos pētnieciskās darbības prasmes, izvirzīt problēmu un pieņēmumu. Šajā pētījumā ieteicams izmantot tādas sēklas, kuras skolēni vēl nav diedzējuši, piemēram, kukurūzas, kressalātu, burkānu, gurķu u. c. Par citiem faktoriem (izsējas biežumu, dziļumu, mitruma daudzumu, gaisu), kas arī ietekmē sēklu dīgšanu, ieteicams pārrunāt nākamajā stundā. Skolotājam 5 vai 6 dienas pirms šīs stundas jāiesēj sēklas.
Interesants jautājums diskusijai varētu būt – kur banānam atrodas sēklas? |
|