|
Ko skolēni apgūs šajā tematā?
Šajā tematā skolēni pilnveidos prasmi raksturot un salīdzināt zīdītājus, iepazīstot to daudzveidību, uzbūves īpatnības un zīdītājiem raksturīgos dzīvības procesus un pazīmes (dzemdēšanu, zīdīšanu, ķermeņa segu, iekšējo skeletu, maņu orgānus, intensīvu vielmaiņu, pastāvīgu ķermeņa temperatūru, barošanos, elpošanu un asinsriti).
Novērojot mājdzīvniekus vai savvaļas zīdītājus, skolēni mācīsies izprast zīdītāju izturēšanos, uzvedību un uzbūves pielāgotību dzīves videi, kā arī zīdītāju nozīmi sadzīvē. Iemācīsies izvērtēt riska situācijas saskarsmē ar zīdītājiem, ievērot drošību un apzināties savu atbildību mājdzīvnieka izvēlē un aprūpēšanā. Izmantojot mācību stundas piemēru, kurā izmantotā mācību metode ir galerija, skolēni iepazīsies ar zīdītāju iedalījumu kārtās, to pielāgotību dzīves videi un dzīves veidam, kā arī vietu ekosistēmā un lomu barošanās tīklā, argumentēs viedokli par reto zīdītāju aizsardzības nepieciešamību. |
|