|
Ko skolēni apgūs šajā tematā?
Izmantojot shēmas, mulāžas un animācijas, skolēni mācīsies par zarndobumaiņu, tārpu un gliemju galvenajām pazīmēm (daudzveidīgas un citām dzīvnieku grupām neraksturīgas ķermeņa formas, specializētas šūnas, divi ķermeņa slāņi, sēdošs un peldošs dzīvesveids, pielāgojumi parazītiskam dzīves veidam). Skaidros vairošanās veidu – pumpurošanos, kā arī barošanās un elpošanas īpatnības. Skolēni izpratīs šo dažādo dzīvnieku lomu dabā un cilvēka dzīvē, apgūstot viņu uzbūvi un galvenās dzīvības norises. Pētot shēmas, skolēni varēs secināt, kā šūnu specializācijas rezultātā radušies audi, orgāni un orgānu sistēmas nodrošina dzīvības pamatprocesus (vairošanos, barošanos, elpošanu, kustības) un palīdz izdzīvot dažādā vidē.
Iepazīstot parazītiskos tārpus, skolēni uzzinās pazīmes, kas raksturīgas tikai parazītiskiem tārpiem. Izskaidrojot parazītisko tārpu dzīves ciklus, skolēni gūs izpratni par invadēšanās iespējām un pārliecību par higiēnas noteikumu ievērošanas nepieciešamību. Skolēni mācīsies noteikt aptuveno gliemeņu vecumu pēc to čaulām. Veicot pētniecisko laboratorijas darbu par slieku nozīmi augsnes veidošanā, skolēni mācīsies grupēt lielumus un izvirzīt pieņēmumu, mācīsies iekārtot eksperimentu un reģistrēt datus. |
|