|
Iedzimto pazīmju pārmantošana no vecākiem
Ieteikumi skolotājam
Organizējot laboratorijas darbu, uzmanība jāvērš, lai skolēni cits citu neaizvainotu. Skolotājam jāuzsver, ka neviena no ārējo pazīmju izpausmēm nav labāka vai sliktāka par kādu citu. Nevajadzētu kā obligātu izvirzīt prasību veikt līdzīgu pētījumu ģimenē vai dzimtā, bet gan ļaut katram skolēnam pašam izlemt, vai to darīt. Laboratorijas darba beigās ieteicams organizēt sarunu par to, kā pazīmes tiek pārmantotas no vecākiem, un kā tās var izpausties, kas nosaka bērna dzimumu. Skolotājam, skaidrojot šos jautājumus, ieteicams izvairīties no pārāk daudzu jēdzienu lietošanas, piemēram, folikuls, recesīvs, dominants, homozigots, heterozigots u.tml. |
|