MATEMĀTIKA
7. klase 2. temats Leņķi, to veidi

Leņķis, leņķa bisektrise
Ieteikumi skolotājam

 

Aktualizējot iepriekšējā tematā apgūto prasmi formulēt definīcijas, vajadzētu skolēnus rosināt veidot leņķa definīciju pašiem. Atkārtojot iepriekšējos mācību gados apgūtās zināšanas par leņķu veidiem un leņķu mērīšanu ar transportieri, kā arī apgūstot temata jaunās prasmes, ieteicams veltīt laiku uzdevumiem, kuros skolēniem jānosauc, jāparāda zīmējumā un jāpieraksta leņķi un tā elementi.
Ļoti svarīgi ar skolēniem arī šajā tematā pārrunāt, kā pareizi veidot zīmējumu, pierakstīt dotos un aprēķināmos lielumus, plānot uzdevuma risināšanas gaitu, pierakstīt atrisinājumu, kā arī sekot, lai skolēni šīs prasības ievērotu. Jāraugās, lai zīmējumu veidošanai skolēni izmantotu nepieciešamos instrumentus. Būtiski izskaidrot skolēniem, ka aprēķinu uzdevumos zīmējums nepieciešams tikai situācijas uzskatāmākai attēlošanai (piemēram, svarīgi zīmējumā ar simboliem norādīt, ka bisektrise sadala leņķi divās vienādās daļās, bet nav precīzi jāzīmē divi vienādi leņķi).
Lai skolēni paši varētu formulēt pie leņķa bisektrises definīciju un leņķa lieluma īpašības, ieteicams izmantot papīra leņķa modeļa locīšanu.