|
Lineārs vienādojums
Ieteikumi skolotājam
Svarīgi, lai skolēni ne tikai prastu atrisināt lineāru vienādojumu, bet arī spētu paskaidrot, kas ir vienādojuma sakne un ko nozīmē atrisināt vienādojumu.
Veidojot skolēnu matemātikas valodu, ieteicams konsekventi lietot formulējumus, kas apraksta ekvivalentus pārveidojumus, piemēram, „abām vienādojuma pusēm pieskaitām lielumu 2x”. Vēlams izvairīties no apgalvojumiem, kas saturiski ir bezjēdzīgi un neveido izpratni, piemēram, „pārnest nezināmo no labās uz kreiso pusi”. Ieteicams, izmantojot kādu no strukturētas rakstīšanas metodēm, pierakstīt lineāra vienādojumu risināšanas algoritmu vārdiski.
Vēlams, lai lineāro vienādojuma 0·x = 0 un 0·x = a, kur a ≠ 0, atrisinājumu skolēni iegūtu patstāvīgi pētnieciskā ceļā. |
|