Lineāra vienādojuma izmantošana
Ieteikumi skolotājam
Temata beigās skolēni iepazīstas ar iespējām lietot lineārus vienādojumus, lai modelētu reālas problēmas. Tā kā skolēniem šajā tēmā ir ļoti daudz jaunu, būtisku jēdzienu, kuri vēl nav nostiprināti, nevajadzētu izvēlēties teksta uzdevumus ar sarežģītu saturu. Lai atvieglotu teksta uzdevumu risināšanas apguvi, ieteicams:
• kā pirmos izvēlēties uzdevumus, kuros sastādītais vienādojums ir pietiekami vienkāršs, lai tā atrisināšana nepatērētu daudz laika un uzmanība galvenokārt tiktu koncentrēta uz šī vienādojuma sastādīšanu;
• izmantot uzdevumus, kuru saturs attēlots zīmējumos, sastādot šiem zīmējumiem atbilstošu uzdevumu tekstu; mācīt lasīt teksta uzdevumus: atrast tajos galveno (piemēram, pasvītrot atslēgas vārdus); uzdevumā ietverto informāciju pierakstīt strukturēti (piemēram, tabulā) un pēc tam veidot matemātisko modeli – vienādojumu;
• atsevišķos gadījumos teksta uzdevumiem var tikai sastādīt atbilstošus vienādojumus, tos uzreiz neatrisinot;
• ieteicams ar piemēru demonstrēt, ka ne vienmēr atbilstošā vienādojuma atrisinājums ir arī teksta uzdevuma atrisinājums. |