|
Visu gadījumu pārlase
Ieteikumi skolotājam
Temata apguvi ieteicams sākt ar vienkāršiem eksperimentiem, piemēram, metamo kauliņu vai monētas mešanu. Pēc eksperimenta, ieteicams arī sistemātiski pierakstīt visas iespējamās izlases, kuras veidojas, t.i., izanalizēt situāciju arī teorētiski. Svarīgi, lai skolēni paši saskatītu nepieciešamību dažādas izlases veidot un skaitīt sistematizēti. Tā būs vieglāk veidot izpratni par visu gadījumu pārlasi.
Lai skolēni izprastu grafu (koku diagrammu) veidošanas principu, ieteicams sākotnēji piedāvāt paraugus (iesāktus vai daļēji aizpildītus grafus) un tikai pēc tam likt skolēniem veidot tos patstāvīgi. Vēlams skolēniem parādīt, ka grafus nevar veidot pavirši, jo tad tie nepalīdz saskatīt vispārīgās sakarības izlašu skaita aprēķināšanai – saskaitīšanas un reizināšanas likumus. |
|