|
Nevienādību izmantošana dažāda satura teksta uzdevumos
Ieteikumi skolotājam
Pirms teksta uzdevumu risināšanas ieteicams pārveidot vienkāršus apgalvojumus, izmantojot ar nevienādībām saistītos matemātiskos simbolus, piemēram, attālums (a) starp divām pilsētām nav lielāks par 16 km (a ≤ 16). Ar konkrēta piemēra palīdzību, vēlams izskaidrot uzdevuma risinājuma ar nevienādību priekšrocības salīdzinājumā ar citiem risinājuma paņēmieniem (piemēram, ar jautājumiem). Ieteicams skolēniem piedāvāt reālas situācijas, kurās jāizvērtē dažādas alternatīvas, piemēram, kurā uzņēmumā ir izdevīgāk izīrēt mašīnu, pārrunājot, ka ne vienmēr lētākais variants ir labākais u.tml. Svarīgi piedāvāt uzdevumus, kuros ir jāizvērtē atbilde, piemēram, aprēķinot nogriežņa garumu, jāņem vērā, ka tas nevar būt negatīvs, aprēķinot cilvēku skaitu, par atbildi derēs tikai naturāli skaitļi vai reizēm arī nulle utt. |
|