|
Trijstūra malu un leņķu īpašības
Ieteikumi skolotājam
Temats ir tiešs iepriekšējā temata turpinājums. Skolēni, praktiski darbojoties, nonāks pie pieņēmuma, ka trijstūrī pret vienādām malām atrodas vienādi leņķi un pret vienādiem leņķiem atrodas vienādas malas (šo apgalvojumu skolēni skolotāja vadībā var pierādīt, lietojot zināšanas par trijstūru vienādības pazīmēm); trijstūrī pret garāko malu atrodas garākais leņķis (šo apgalvojumu skolēni var pierādīt, balstoties uz iepriekš pierādīto par vienādām malām un leņķiem).
Praktiski darbojoties skolotāja vadībā, skolēni nonāk pie pieņēmuma par trijstūra leņķu summu. Šīs teorēmas pierādījums ļauj nostiprināt iepriekš apgūtās zināšanas par leņķiem, kas veidojas, ja divas taisnes krusto trešā taisne. |
|