|
Vienādsānu trijstūri
Ieteikumi skolotājam
Skolēni, praktiski darbojoties, var nonākt pie vienādsānu un vienādmalu trijstūru īpašībām. Viņu pierādīšanas prasmes jau ir pietiekošas, lai šo īpašību pierādīšanu varētu veikt patstāvīgi. Tā vietā ieteicams pievērst uzmanību prasmei plānot pierādījuma uzdevumu gaitu, uzdot sev jautājumus: ko es varu secināt no dotā, kas man jāzina, lai varētu secināt pierādāmo utt. Pētot vienādsānu un vienādmalu trijstūru kopīgās un atšķirīgās īpašības, skolēni iemācīsies veidot dotajam apgalvojumam apgrieztu apgalvojumu un izvērtēt to, piemēram: katrs vienādmalu trijstūris ir vienādsānu trijstūris, bet ne otrādi. Skolēnu intereses veicināšanai būtu nepieciešams akcentēt dažada veida trijstūru esamību apkārtējā vidē un šo trijstūru īpašību izmantošanu tehnikā, mākslā un arhitektūrā. |
|