|
Funkcija un tās grafiks
Ieteikumi skolotājam
Temata apguvi ieteicams sākt ar jau zināmo – punktu atlikšanu koordinātu plaknē, ko papildina ar jaunajiem jēdzieniem. Šīs prasmes palīdzēs skolēniem grafiku konstruēšanas procesā. Skaidrojot jēdzienu sakarība, ieteicams izvēlēties vienkāršus, ar skolēnu līdzšinējo dzīvi un pieredzi saistītus piemērus, lai skolēniem būtu interesanti par to spriest. Jēdzienu funkcija skolēni apgūst kā īpašu sakarības veidu, kurā katram pirmās kopas elementam tiek piekārtots tieši viens otrās kopas elements. Izpratnes veidošanai jāaplūko pietiekami daudz piemēru, lai skolēni bez grūtībām šķirotu situācijas, kad sakarība ir un kad nav funkcija. Šī izpratne nepieciešama, lai skolēni paši vēlāk varētu secināt, kāpēc sakarība y = m (m∈Q) ir funkcija, bet sakarība x = n (n∈Q) nav funkcija. |
|