MATEMĀTIKA
8. klase 1. temats Polinomu sadalīšana reizinātājos
8. - 9. stunda. Polinoma sadalīšana reizinātājos, iznesot kopīgo reizinātāju pirms iekavām

 

Stundā sasniedzamie rezultāti:

 

  • Nosaka, vai dotā izteiksme ir sadalīta reizinātājos.
  • Izmantojot polinoma reizināšanas ar monomu algoritmu, iegūst algoritmu polinoma kopīgā reizinātāja iznešanai pirms iekavām.
  • Sadala polinomu reizinātājos, iznesot kopīgo reizinātāju pirms iekavām.




Stundā izmantojamie atbalsta materiāli:

 

Uzdevumu piemēri 1.1., 1.2., 1.3., 2.1., 2.2., 2.3.




Ieteikumi:

 

Rosina skolēnus secināt, kā atšķiras izteiksmes, kuras ir sadalītas reizinātājos, no izteiksmēm, kuras nav sadalītas reizinātājos. Prasmju nostiprināšanu ir mērķtiecīgi sākt tikai tad, kad skolēni apguvuši jauno jēdzienu sadalīts reizinātājos.


Prasmi iznest kopīgo reizinātāju pirms iekavām skolēni apgūst pakāpeniski: kopīgais reizinātājs ir skaitlis, viens burts, burtu un skaitļu reizinājums.


Risinot 2.3. uzdevumu, jāļauj skolēniem pašiem secināt, ka izteiksme iekavās ir kopīgais reizinātājs.
Svarīgi skolēniem parādīt, kā pašiem sevi pārbaudīt, izmantojot reizināšanu. Nav paredzēts lietot jēdzienu grupēšanas paņēmiens.