MATEMĀTIKA
8. klase 3. temats Reālo skaitļu kopa

Kvadrātsaknes jēdziens
Ieteikumi skolotājam

 

Aprēķinot kvadrāta malu, ja zināms tā laukums, skolēni iepazīstas ar aritmētiskās kvadrātsaknes jēdzienu. Izmantojot skolēnu pieredzi definīciju veidošanā, ieteicams uzticēt skolēniem pašiem izveidot aritmētiskas kvadrātsaknes definīciju. Vēlams pēc definīcijas izveides un aritmētiskas kvadrātsaknes aprēķināšanas no skaitļiem paskaidrot skolēniem, ka turpmāk apzīmējums aritmētiska kvadrātsakne tiks lasīts kā kvadrātsakne, lai būtu īsāk, bet šāda saīsinājuma ieviešana nekādā veidā neatsauksies uz izveidoto definīciju.


Aprēķinot aritmētiskās kvadrātsaknes vērtību un pamatojot, kādiem skaitļiem eksistē aritmētiskā kvadrātsakne, būtu nepieciešams lielu vērību pievērst matemātikas valodas lietojumam. Vajadzētu uzsvērt, ka aprēķinot kvadrātsakni no skaitļa, rezultātā var iegūt gan racionālu, gan iracionālu skaitli.