Aritmētiskā progresija
Ieteikumi skolotājam
Iepazīstoties ar aritmētisko progresiju kā īpašu virkņu veidu, būtu vēlams, lai skolotājs veidotu virkņu shematiskus attēlus, kas ļautu skolēniem izprast aritmētiskās progresijas būtību un ļautu atrisināt dažādus ar virknēm saistītus uzdevumus bez formulu lietošanas. Īpaši jāakcentē īpašība, ka no kāda virknes locekļa vienādi attālināto virknes locekļu summas ir vienādas. Šī īpašība būtu jālieto neformāli, neizmantojot simbolisko pierakstu. Ieteicams ļaut skolēniem pašiem pētnieciskā ceļā iegūt aritmētiskās progresijas vispārīgā locekļa formulu.
Temata ietvaros skolēni iegūst informāciju par virkņu grafisko attēlu, saskata saistību ar jēdzienu funkcija. |