|
Funkcija y = k/x
Ieteikumi skolotājam
Skolēni jau apguvuši lineāru funkciju. Sākot mācīt funkciju y = k/x, ieteicams šo pieredzi izmantot. Apgūstot jauna veida funkciju, skolēni pētnieciskā ceļā nosaka, kuros kvadrantos atkarībā no k vērtības novietojas funkcijas grafiks. Vēlams skolēnus rosināt pirms grafika konstruēšanas prognozēt grafika novietojumu, pēc tam secināt par tās pareizību. Kopā ar skolēniem risinot uzdevumus, kas izskaidro dažādus praktiskus procesus (piemēram, kustība, degvielas patēriņš), ir svarīgi skolēnus mācīt novērtēt atšķirību starp reāla procesa grafika novietojumu koordinātu plaknē un vispārīgo funkcijas grafika novietojumu koordinātu plaknē.
Vēlams stundu organizēt tā, lai skolēniem dotu iespēju izskaidrot atšķirību starp funkcijas y = k/x definīcijas/vērtību apgabalu un praktiska satura uzdevumam atbilstoša procesa definīcijas/vērtību apgabalu. Temata beigās ieteicams kopā ar skolēniem salīdzināt lineāru un daļveida funkciju, akcentējot to kopīgās un atšķirīgās īpašības. |
|