|
14. - 16. stunda. Algebrisku daļu ar dažādiem saucējiem saskaitīšana un atņemšana
Stundā sasniedzamie rezultāti:
- Sadala saucējus reizinātājos un atrod kopīgo saucēju.
- Pamatojoties uz pieredzi par darbībām ar parastām daļām, iegūst algebrisko daļu ar dažādiem saucējiem saskaitīšanas un atņemšanas algoritmu.
- Saskaita algebriskas daļas ar dažādiem saucējiem.
- Skaidrojot pārveidojumus, lieto matemātikas valodu.
Stundā izmantojamie atbalsta materiāli:
Ieteikumi:
Pirmās stundas sākumā vēlreiz jāpārliecinās par skolēnu prasmi sadalīt polinomu reizinātājos.
Ieteicams uzdevumu grūtības pakāpi pakāpeniski palielināt, piemēram, daļas, kuru saucēji ir izteikti kā summas (x – y un x + y; x2 – 1 un x – 1), apskatīt tikai pēc tam, kad skolēni ir apguvuši prasmi saskaitīt daļas, kuru saucēji ir monomi (ab un a2, 6y un 3y2).
Trešajā stundā ieteicams organizēt nelielu kārtējās vērtēšanas darbu, lai pārliecinātos par skolēnu prasmi saskaitīt daļas ar dažādiem saucējiem.
|
|