|
Trijstūru līdzības pazīmes
Ieteikumi skolotājam
Iepazīstinot ar līdzīgiem trijstūriem, skolotājam būtu jāizvēlas dažādi piemēri tā, lai skolēni saprastu, kāda nozīme ir pareizai virsotņu (burtu) secībai, pamatojot trijstūru līdzību. Vajadzētu ļaut skolēniem pašiem nonākt pie secinājuma, ka trijstūru līdzība var pastāvēt tikai starp viena veida trijstūriem (platleņķa vai šaurleņķa u.tml.).
Būtu vēlams nostiprināt skolēnu izpratni par līdzīgiem trijstūriem, veidojot dotajam trijstūrim līdzīga trijstūra zīmējumus, ja līdzības koeficients ir skaitlis, kas lielāks nekā 1, un skaitlis, kas mazāks nekā 1. Kā speciālgadījumu vajadzētu apskatīt gadījumu, kad līdzības koeficients ir vienāds ar 1, parādot saikni starp vienādību un līdzību. Mācot skolēniem trijstūru līdzības pazīmes, skolotājam ieteicams pateikt skolēniem tās kā aksiomas, bet nepierādīt.
Skolēnu spriedumu veidošanas prasmju apguvē lietderīgi būtu, ja skolēni varētu pazīmes izmantot, pierādot dažādu trijstūru līdzību. Risinot uzdevumus, būtu vēlams, lai skolēni paši, spriedumu ceļā, no līdzīgu trijstūru malu attiecības spētu secināt par līdzīgu trijstūru perimetru attiecību. |
|