|
Funkcijas y = ax2+bx+c grafika zīmēšana
Ieteikumi skolotājam
Kad skolēni, konstruējot parabolu „pa punktiem”, secina, ka tas ir darbietilpīgi un lēni, tiek noskaidrots, kā var aprēķināt koordinātas punktiem, kuros parabola krusto asis, un pētnieciskā ceļā tiek iegūtas parabolas virsotnes koordinātas. Spriedumu ceļā iegūtās fragmentārās zināšanas par kvadrātfunkcijas grafiku ieteicams sistematizēt, formulējot parabolas konstruēšanas plānu (zaru vērsums, krustpunkti ar asīm, virsotnes koordinātas, papildpunkti), un nostiprināt, konstruējot parabolas pēc šī plāna. Lai parabolas konstruēšanas algoritma izpratni un apguvi netraucētu nepietiekamas skaitļošanas prasmes, vispirms ieteicams konstruēt grafikus kvadrātfunkcijām ar veseliem koeficientiem. |
|