|
Ko skolēni jau ir apguvuši?
Skolēni ir apguvuši, lietojuši un pētījuši dažādas funkcionālas sakarības. Viņi prot atlikt punktu pēc norādītām koordinātām, pēc zīmējuma koordinātu plaknē noteikt līnijas punktu koordinātas, krustpunktu ar abscisu un ordinātu asi koordinātas, noteikt punktus, kam ir fiksēta ordināta vai abscisa. Skolēni lieto jēdzienus: abscisu ass, ordinātu ass, kvadranti, sakarība, funkcija, neatkarīgais mainīgais (arguments) un atkarīgais mainīgais (funkcijas vērtība), definīcijas kopa, vērtību kopa.
Viņi ir lietojuši dažādus funkcijas uzdošanas veidus (vārdiski, tabulāri, grafiski, ar formulu) un pārgājuši no viena veida uz citu. Skolēni prot, izveidojot vērtību tabulu, uzzīmēt funkcijas grafiku un no tā “nolasīt” vienkāršāko informāciju par funkciju (pozitīva – negatīva, aug – dilst u.tml.). Viņiem ir priekšstats par to, ar ko atšķiras grafika konstruēšana un no grafika aptuvenas skicēšanas. Skolēni zina, ka reālu procesu grafiki parasti ir koordinātu sistēmas pirmajā kvadrantā.
Skolēni prot atrisināt kvadrātvienādojumus. Viņi zina, ko nozīmē atrisināt nevienādību, prot attēlot nevienādības atrisinājumu uz koordinātu ass un pierakstīt to, izmantojot intervālus.
|
|