|
Simetriskas figūras
Ieteikumi skolotājam
Kad simetrijas jēdziens ir ieviests, skolēni apgūst simetrisku figūru konstruēšanu.
Svarīgi, lai skolēni ne tikai prastu uzkonstruēt dotajai figūrai pret punktu/taisni simetrisku figūru, bet arī pamatotu konstrukcijas gaitu.
Kad skolēni iepazinušies ar simetriju, vajadzētu lietot jauniegūtās zināšanas, veidojot dažādus ornamentus, saskatot simetriskas figūras un pamatojot simetriju, pētot dažādas jau zināmas figūras un to kombinācijas, nosakot simetrijas asis, to skaitu un simetrijas centru. Ieteicams pētīt simetriskas figūras koordinātu plaknē – noskaidrot, kādas sakarības ir starp tādu punktu koordinātēm, kuri ir simetriski pret koordinātu sākumpunktu vai simetriski pret kādu no asīm.
Pētījumi iespējami arhitektūrā, mākslā, dabā, arī sadzīvē un tehnikā. Piemēram, var pētīt dažādu ražotāju logo, simetriju augu un dzīvnieku valstī, simetrijas izmantošanu dažādu šablonu veidošanā u.tml. Ieteicams skolēniem uzdot patstāvīgi sagatavot prezentāciju par simetriju ap mums. Tā kā materiālu atrašana un noformēšana ir visai darbietilpīgs process, šādu mājas darbu nevajadzētu uzdot uz nākamo stundu, bet vairākas dienas iepriekš. Prezentācijas sagatavošana ir lieliska iespēja skolēnu radošo spēju izpausmei. |
|