MATEMĀTIKA
7. klase 9. temats Simetrija
Simetrija pret taisni
... saskata simetriju pret taisni ... izprot
jēdzienus ... konstruē figūras ... lieto
īpašības ...
Ieteikumi skolotājam
1. stunda. Simetrijas pret taisni jēdziens.
2. - 3. stunda. Pret taisni simetriskas figūras un to konstruēšana.
Simetrija pret punktu
... saskata simetriju pret ... izprot
jēdzienus ... konstruē figūras ... lieto
īpašības ...
Ieteikumi skolotājam
4. stunda. Centrālās simetrijas jēdziens.
5. - 6. stunda. Centrāli simetriskas figūras un to konstruēšana.
7. stunda. Simetrija dzīvajā dabā, tehnikā, mākslā, arhitektūrā, etnogrāfijā un ikdienas dzīvē*.
Simetriskas figūras
... konstruē ... lieto cirkuli, lineālu
un uzstūri ... pamato ... saskata
simetriju dzīvajā dabā, tehnikā,
mākslā un apkārtējā dzīvē ... izmanto dažādus informācijas avotus ... veido ornamentus
... prezentē darba rezultātus
Ieteikumi skolotājam
8. stunda. Figūru simetriskums.
9. stunda. Simetriskas figūras**.
10. stunda. Simetrija dzīvajā dabā, tehnikā, mākslā, arhitektūrā, etnogrāfijā un ikdienas dzīvē*.
11. - 12. stunda. Simetrija ap mums.
13. stunda. Nobeiguma pārbaudes darbs.




* Septītajā stundā skolēni sadalās pāros un izlozē vienu no 6 tēmām: dzīvā daba, tehnika, māksla, arhitektūra, etnogrāfija, ikdienas dzīve. Katra tēma var būt diviem vai pat trim pāriem. Stundas gaitā skolēni meklē informāciju par simetriju izlozētajā jomā dažādos informācijas avotos un iepazīstas ar plakāta veidošanas pamatprincipiem un plakāta vērtēšanas kritērijiem. Stundas beigās tiek uzdots mājas darbs: 1) ja nepieciešams papildināt informāciju par centrālo un aksiālo simetriju izlozētajā jomā, 2) apkopot šo informāciju un 3) sagatavot nelielas lapiņas ar tekstu un attēliem, lai 9. stundā varētu veidot plakātu par izlozēto tēmu, piemēram, simetrija dzīvajā dabā. Jārosina skolēnus sadalīt pienākumus un sagatavot informāciju tā, lai plakāta veidošana un noformēšana neprasītu vairāk kā 10–15 minūtes.

** Devītās stundas beigu daļā skolēni veido plakātus un vienojas par stāstījuma plānu.

*** Mājas uzdevums uz 10. stundu – katram skolēnam sagatavot 1–2 minūtes garu stāstījumu par savu tematu.