Bozenē-Bolcāno, NOI Techpark, kur atrodas Brīvās Bozenes-Bolcāno Universitātes jaunā Inženierzinātņu fakultāte,  no 3. līdz 8. februārim notika 14. Eiropas Matemātikas izglītības pētniecības biedrības kongress, kura ietvaros tika organizēta arī jauno pētnieku diena. Kongresā piedalījās 848 dalībnieki no 50 valstīm. Jauno pētnieku diena bija lieliska iespēja satikt doktorantūras studentus no dažādām Eiropas pasaules valstīm. Studentiem tika organizētas izglītojošas darbnīcas, kas bija vērtīga pieredze un atbalsts turpmākajam studiju darbam. 

Valsts pētījuma programmas projekta" Individualizēta un personalizēta atbalsta sistēma skolēnu tekstpratības, rēķinpratības un dabaszinātniskās pratības attīstīšanai" ietvaros LU EZTF SIIC kolēģes: Ilze France (vadošā pētniece) un Marta Mikīte (zinātniskā asistente) piedalījās Eiropas Matemātikas izglītības pētniecības biedrības kongresā (CERME). 

Konferencē LU EZTF SIIC zinātniskā asistente Marta Mikīte prezentēja pētījumu par punktu piešķiršanas shēmu, vērtējot skolēnu atbildes kompleksos uzdevumos, pieļaujot iespēju vienu skolēna atbildi novērtēt izmantojot vairākus indikatorus. Izmantojot Raša analīzi tika noteikts, ka šāda punktu piešķiršanas shēma ir pieļaujama un tās izmantošana nodrošina detalizētāku informāciju par skolēnu sniegumu vērtēšanas darbā. Tas ir būtiski plānojot iespējami individualizētu atbalstu skolēnam.

LU EZTF SIIC vadošā pētniece Ilze France prezentēja pētījumu “Matemātikas skolotāju vajadzību identificēšana jauno matemātikas izglītības mērķu ieviešanas laikā”. Pētījuma rezultāti rāda, ka matemātikas mācīšana novērotajās stundās, attiecībā uz skolēnu izpratnes veicināšanu, ir dažāda. Lai gan skolotāji demonstrē prasmes tādās jomās kā mācību satura skaidrība un stundu dizains, ir nepieciešami uzlabojumi skolēnu kognitīvās aktivizācijas un metakognīcijas veicināšanā. Novērotās atšķirības mācīšanas sniegumā dažādos klašu līmeņos parāda  to, ka ir nepieciešama dažāda veida profesionālā pilnveide un atbalsts skolotājiem. Skolotājiem ir nepieciešams metodoloģiskais atbalsts, bet profesionālā pilnveide ne vienmēr notiek izprotot skolotāju vajadzības. Tādejādi, dažādiem mācīšanas profiliem ir atšķirīgas profesionālās pilnveides vajadzības.
 

Dalīties