Klajā nākusi e – grāmata ar praktiskiem ieteikumiem inovāciju ienākšanai skolās. Grāmata turpina Latvijas Universitātes (LU) Starpnozaru izglītības inovāciju centra (SIIC) izdevumu sēriju, kas adresēta izglītības politikas un rīcībpolitikas veidotājiem, skolu vadītājiem un skolotajiem, kuri vēlas iedziļināties un īstenot pārmaiņas izglītībā. Izdevums bez maksas pieejams visiem interesentiem LU SIIC mājas lapā: šeit.
“Zinātība skolai” ietver ne tikai padziļinātus skaidrojumus par pēdējās desmitgadēs Latvijas skolu izglītības sistēmai nozīmīgām tēmām, bet arī iezīmē tādas Latvijas skolām un skolotājiem jaunas idejas kā izaugsmes optimisms, skolotāju mācīšanās vajadzības, profesionālās pilnveides ieviešanas kvalitāte. Lasot “Zinātība skolai”, aicinu skolu vadītājus, skolotājus un citus izglītības sistēmā iesaistītos reflektēt par savu esošo praksi un ieteikumos aptvertās tēmas sakārtot sev pašam prioritārā secībā. Ieteikumos aptverts plašs problēmjautājumu loks, un jēgpilna to risināšana praksē, manā skatījumā, ir iespējama, tikai izvirzot noteiktas prioritātes,” uzsver viens no izdevuma autoriem, LU SIIC pētnieks K. Greitāns.
E – grāmatas autoru kolektīva mērķis ir dot impulsu datos balstītai lēmumu pieņemšanai un jauninājumu ienākšanai skolās, kā piemērus izmantojot LU SIIC pētnieku uzkrāto pieredzi, 11 gadu laikā palīdzot efektīvām pārmaiņām ienākt vairākos desmitos Latvijas skolu.
Izdevuma pirmajā sadaļā ir atainots LU SIIC radīts datu analīzes modelis attīstības risinājumu radīšanai skolā, kura pamatā ir faktori, kas ietekmē skolēnu sniegumu, un to savstarpējā saistība. Otrajā sadaļā tiek parādīts, kādu datu analīze var palīdzēt pieņemt datos balstītus lēmumus un kāpēc, pieņemot datos balstītus lēmumus, ir svarīgi neaprobežoties tikai ar vidējo vērtējumu. Trešajā sadaļā ir aplūkota attīstības risinājumu ieviešana skolu praksē. Izdevuma noslēgumā parādīts, kā domāt par jauninājumu ieviešanas kvalitāti skolā.
Grāmata plašākai auditorijai pirmo reizi tika prezentēta LU SIIC konferencē “Dabaszinātnes, matemātika, inženierzinātnes un tehnoloģijas skolā efektīvi un radoši”, klātesot tās autoriem, pētniekiem Dacei Namsonei, Ģirtam Burgmanim, Pāvelam Pestovam, Kārlim Greitānam, Ilzei Francei un Solvitai Lazdiņai. Vēl šajā LU SIIC izdevumu sērijā pieejam tādi izdevumi kā ieteikumi “Kompetenci attīstoša mācīšanās”, monogrāfija “Mācīšanās lietpratībai”, atgādnes skolotājam, kurš mācās, “Skolotājs “Prātnieku laboratorijā”.