Projekta nosaukums latviski: Funkcionālais modelis personalizētiem un automatizētiem skolotāju profesionālās pilnveides risinājumiem.
Projekta nosaukums angliski: Functional Model for Personalized and Automated Teacher Professional Development Solutions.
Projekta numurs: lzp-2023/1-0122
Projekta īstenotājs: Latvijas Universitāte (LU)
Projekta sadarbības partneri: -
Projekta vadītājs: Dace Namsone
Zinātniskā grupa:
1.1. vadošā pētniece / zinātniskā vadītāja Dace Namsone;
1.2. vadošais pētnieks / galvenais izpildītājs Ģirts Burgmanis;
1.3. pētnieks/izpildītājs Kārlis Greitāns;
1.4. pētniece/izpildītāja Inese Dudareva;
1.5. pētniece / izpildītāja (studējošā) Ildze Čakāne.
Projekta īstenošanas vadošā struktūrvienība LU: ir Starpnozaru izglītības inovāciju centrs
Projekta īstenošanas periods: 01.01.2024. – 31.12.2026.
Projekta kopējais finansējums: 300 000,00 EUR
Informācija par projektu:
Pētniecības projekta ietvaros tiks radīts funkcionālais modelis mākslīgā intelekta vadītas IT sistēmas personalizētiem, automatizētiem skolotāju profesionālās pilnveides risinājumiem tālākai izveidei. Projekts veidots, lai risinātu problēmu - skolās trūkst rīku, lai mērot mācīšanas kvalitāti, pieņemtu datos balstītus lēmumus plaisas pārvarēšanai starp reformas uzstādījumiem atbilstoši teorētiskajām pamatnostādnēm, praksē identificētajām ievērojamām mācīšanas kvalitātes atšķirībām. Teorētiskā ietvara izveide personalizētu profesionālās pilnveides risinājumu radīšanai atbilstoši identificētajām vajadzībām dos iespēju vienotā sistēmā savienot datus par mācīšanas kvalitāti, prioritāri nepieciešamos personalizētās attīstības risinājumus skolas mērķu sasniegšanai. Radīto zināšanu pārnesei uz skolu praksi tiks radīts pētnieciski pamatots konceptuālais modelis personāla kompetenču pārvaldības vajadzībām; izstrādātas vadlīnijas jaunradīto zināšanu praktiskai izmantošanai. Lai nākotnē vienkāršotu skolotāju kompetenču pārvaldību skolās, radīs pirmo soli atbilstošas IT sistēmas izveidē - funkcionālu modeli, kurš ietvers labāko tehnoloģisko risinājumu, balstoties analītiskajā literatūrā, izvērtējot iespējamos mākslīgā intelekta risinājumus, iespējas adaptēt šo risinājumu cilvēkresursu pārvaldības sistēmām. Sistēma dos iespēju skolām uzkrāt datus par mācīšanas kvalitāti, identificēt profesionālās mācīšanās profilus, piedāvās personalizētus, automatizētus profesionālās pilnveides risinājumus atbilstoši skolas mērķim.
- IT atbalsta sistēmas prototips atgriezeniskās saites sniegšanai skolēnu snieguma uzlabošanai tekstpratības un rēķinpratības apguvei
- "Scientix 4"
- Kompetenču pieeja mācību saturā
- Prātnieku laboratorija
- Inovatīvas pieejas skolotāju kompetenču vērtēšanai personalizētam profesionālās mācīšanās risinājumam
- Kvalitātes vērtēšana kompetenču attīstīšanai mācību procesā
- Jaunā pedagoģija un kompetences attīstoša mācīšanās
- IT atbalsta sistēma mērķtiecīgai kompetenču pārvaldībai