“Scientix” piedāvātie tiešsaistes kursi: 1.Projekta darbs - kosmoss/aviācija | 2.Ceļvedis skolēnu pētniecībā (15.02.2021)

1. Aviācijas un kosmosa nozares projekta darbs

Šajā tiešsaistes kursā skolotāji, izveidos savu mācību plānu ar pārbaudītiem materiāliem no projekta darba aviācijas un kosmosa nozarē. Viņi dzirdēs skolotāju piemēŗus un uzzinās par zināšanām un prasmēm, kas nepieciešamas, lai iesaistītu skolēnus tēmā. Kurss dos iespēju apgūt praktiskus risinājumus un iepazīstinās ar iedvesmojošiem piemēriem tādās jomās kā “Aviācijas zinātne”, “Misija uz Mēness” un “Aviācijas nākotne”.

Kurss sastāvēs no četriem moduļiem, no kuriem katrs pievērsīsies dažādiem mūsdienīgu projektu īstenošanas aspektiem studentiem par aviācijas un kosmosa tēmām, kuras ir lieliski īstenot STEM mācību stundās.

Mācību mērķi

  • Izmantojot aviācijas un kosmosa resursus, izveidojiet mācību plānu savai STEM klasei
  • Uzziniet par dažādiem aviācijas un kosmosa nozares projekta darba resursiem mācību aktivitātēm
  • Uzziniet par dabaszinātņu mācīšanu, kas balstīta uz pētniecību, “Dari pats" (DIY) pieeju, dizaina domāšanu un kā to pielietot savā klasē
  • Uzziniet, kā plānot un īstenot aktivitātes par kosmosu sabā klasē
  • Apmainieties idejāms ar citiem kursa dalībniekiem un pārskatiet citu veidotos mācību plānus

Informācija par kursu

Kurss pieejams no 2021. gada 15. februāris

Ilgums: 5,5 nedēļas
Moduļu skaits: 5, ieskaitot pēdējā kursa darbību

Mērķauditorija

Šis kurss ir pieejams ikvienam interesentam, taču aktivitātes galvenokārt ir paredzētas vidusskolu skolotājiem, kuriem ir interese par kosmosa un STEM izglītību.

REĢISTRĀCIJA KURSAM UN PAPILDUS INFORMĀCIJA

2. Ceļvedis pētniecības īstenošanai izglītībā

BRITEC bezmaksas tiešsaistes kurss piedāvā sadarbības procesu starp skolotājiem un pētniekiem. Tas sniedz ieskatu no pētnieku viedokļa, kuri ir palīdzējuši skolotājiem izstrādāt STEM mācību plānus, kas ietver zinātniskas darbības, pamatojoties uz aktuālo pētījumu projektu vajadzībām. Šī kursa galvenais mērķis ir piedāvāt vadlīnijas un nepieciešamos resursus, lai skolotāji varētu izstrādāt paši savu mācību plānu klasē.

Kurss sastāv no četriem moduļiem, no kuriem katrs veicina skolotāju prasmes un zināšanas, kas nepieciešamas dabaszinātņu projekta plānošanai, izstrādei un īstenošanai. Turklāt kurss pievēršas tam, kā klasē ieviest pētījumu metodiku un aktivitātes kā veidu, kā piesaistīt skolēnus STEM mācību priekšmetiem.

Mācību mērķi

  • Uzziniet vairāk par zinātnisko darbību integrēšanas STEM mācību priekšmetos
  • Izpētiet iespējas, ko var izmantot klases mācību vidē, apvienojot skolotāju un zinātnieku spēkus
  • Uzziniet, kā klasē kontekstualizēt padziļinātas zināšanas, vienlaikus saglabājot skolēnu iesaisti
  • Izstrādājiet "Citizens science" mācību plānu

Moduļi
1. modulis: Ievads "Citizen science" un pētījumu iekļaušana klasē - tiek atvērts no 22.03.2021.
2. modulis: Kā ienest "Citizen science" savā klasē - tiek atvērts no 29.03.2021
3. modulis: Inovācijas iekļaušana savā klasē - tiek atvērts no 05.04.2021
4. modulis: Iesniedziet savu "Citizen science" stundu plānu - atvērts no 2012. gada 12. aprīlī

REĢISTRĀCIJA KURSAM UN PAPILDUS INFORMĀCIJA

Darbnīca STEM, IKT un matemātikas skolotājiem (28.03.2019 - 29.03.2019)

Dalībnieki tiek iepazīstināti ar SCIENTI projektu un 3 sesiju laikā papildina zināšanas par pilnveidotā mācību satura un pieejas īstenošanu Dabaszinātņu, IKT un matemātikas mācību priekšmetos.

Mērķis: Piedāvāt skolotājiem profesionālās pilnveides mācības, veidojot savstarpējo sadarbību un diskusijas aktualizēt izglītības tendences Latvijā par STEM izglītību.

This event is supported by the European Commission’s H2020 programme – project Scientix 3 (Grant agreement N. 730009), coordinated by European Schoolnet (EUN). The event is the sole responsibility of the organizer and it does not represent the opinion of the European Commission (EC) or EUN, and neither the EC or EUN are responsible for any use that might be made of information contained.

“Scientix” organizē tiešsaistes kursu "STEM Is Everywhere" (29.10.2018)

Tiešsaistes kursos tiks piedāvātas vadlīnijas un praktiski piemēri, kā dabaszinātņu, matemātikas, tehnoloģiju mācīšanā interesanti iekļaut reālās dzīves situācijas.

Kursa mērķis ir dot iespēju skolotājiem sazināties ar citiem kolēģiem, lai dalītos pieredzē un gūtu jaunas idejas.

Mērķauditorija: pamatskolas un vidusskolas skolotāji un skolotāju treneri no Eiropas un tās apkārtnes.

This event is supported by the European Commission’s H2020 programme – project Scientix 3 (Grant agreement N. 730009), coordinated by European Schoolnet (EUN). The event is the sole responsibility of the organizer and it does not represent the opinion of the European Commission (EC) or EUN, and neither the EC or EUN are responsible for any use that might be made of information contained.

Presentation "The 3rd Scientix Conference in Brussels" (04.05.2018 - 06.05.2018)

Participants were introduced to the concept of Scientix, how it works and how teachers can benefit from it and add their value to the community. Participants were also informed about the 3rd Scientix Conference in Brussels, Belgium, from 4 to 6 May 2018.
2018. gada 17.maijā dabaszinātņu, matemātikas un tehnoloģiju skolotāju seminārā Latvijas Universitātē. Prezentē - D. Bērtule

This event is supported by the European Commission’s H2020 programme – project Scientix 3 (Grant agreement N. 730009), coordinated by European Schoolnet (EUN). The event is the sole responsibility of the organizer and it does not represent the opinion of the European Commission (EC) or EUN, and neither the EC or EUN are responsible for any use that might be made of information contained.

SCIENTIX 3. konferencē Briselē (04.05.2018 - 06.05.2018)

Ap 350 pedagogu, pētnieku, projektu vadītāju, izglītības politikas veidotāju tiek aicināti piedalīties vienā no lielākajām Eiropas tīklojuma konferencēm šajā gadā no 4. līdz 6. maijam. 
Konference ir unikāla iespēja iepazīt dažādus zinātnes izglītības projektus Eiropā, iepazīties ar cilvēkiem, kas strādā šajos projektos, dalīties ar savu pieredzi, zināšanām un labo praksi. Konferencē uzzināsiet aktualitātes dabaszinātņu izglītībā Eiropā un SCIENTIX piedāvātās iespējas.

Adrese: šeit

This event is supported by the European Commission’s H2020 programme – project Scientix 3 (Grant agreement N. 730009), coordinated by European Schoolnet (EUN). The event is the sole responsibility of the organizer and it does not represent the opinion of the European Commission (EC) or EUN, and neither the EC or EUN are responsible for any use that might be made of information contained.

Presentation "Scientix, the community for science education in Europe" (23.11.2017)

2017. gada 23. novembrī matemātikas jomas vadītāju seminārā Latvijas Universitātē. Lektore - L.Blūma

Participants were introduced to the concept of Scientix, how it works and how teachers can benefit from it and add their value to the community. Participants were also informed about upcoming Scientix3-related activities.

This event is supported by the European Commission’s H2020 programme – project Scientix 3 (Grant agreement N. 730009), coordinated by European Schoolnet (EUN). The event is the sole responsibility of the organizer and it does not represent the opinion of the European Commission (EC) or EUN, and neither the EC or EUN are responsible for any use that might be made of information contained.

Darbnīca STEM, IKT un matemātikas skolotājiem (05.10.2017)

2017.gada 5.oktobris. Jūrmalā, Viesnīca Jūrmala

STEM, ICT and Math teachers meet for 3 sessions of workshops. Participants will be introduced to SCIENTIX project and will learn how to design and implement lesson plans and lesson materials according to competency-based approach to teaching and learning Science, ICT and Math subjects. Lektori - L. Čakāne, D. Namsone.

I. France.

This event is supported by the European Commission’s H2020 programme – project Scientix 3 (Grant agreement N. 730009), coordinated by European Schoolnet (EUN). The event is the sole responsibility of the organizer and it does not represent the opinion of the European Commission (EC) or EUN, and neither the EC or EUN are responsible for any use that might be made of information contained.