|
6. - 7. stunda. Vielu savstarpējā saikne
Stundā sasniedzamie rezultāti:
- Sastāda vielu pārvērtību virkni, novērojot demonstrējumu.
- Skaidro savstarpējo saikni starp vielu klasēm.
- Apraksta ar ķīmisko reakciju vienādojumiem vielu pārvērtības (piemēram, Li, Ca → oksīds→ bāze → sāls; S, C, P → oksīds → skābe → sāls).
Stundā izmantojamie atbalsta materiāli:
Stundai nepieciešamie resursi:
Demonstrējums.
Vielu savstarpējā saikne (P → P2O5 → H3PO4 → Na3PO4).
P, ūdens, NaOH, fenolftaleīns, metāla karotīte, karotīte vielu ņemšanai, spirta lampiņa, sērkociņi.
Ieteikumi:
Svarīgi veidot skolēniem sakarības par 8. klasē apgūtajām ķīmiskajām reakcijām.
Pirmo reizi skolēni uzzinās, kas ir ķīmisko pārvērtību virkne. Pārvērtību virknes, skolēni raksta gan, izmantojot vielu nosaukumus, gan formulas. Aprakstot vielu pārvērtības, ieteicams akcentēt vielu nozīmi citu vielu iegūšanai.
Rādot demonstrējumu, nav paredzēts runāt par metafosforskābes veidošanos (ja eksperimentā izmanto aukstu H2O).
|
|