G
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
Z
Galīga virkne
Virkni sauc par galīgu, ja tās locekļu skaits ir galīgs
Gadījuma notikums
Par gadījuma notikumu sauc jebkuru gadījuma mēģinājuma iznākumu kopas apakškopu.
Gadījuma mēģinājumi
Mēģinājumus vai eksperimentus, kurus izpildot vienādos apstākļos, var iegūt dažādus rezultātus, sauc par gadījuma mēģinājumiem.
Grafiskā metode (risinot vienādojumu)
Ja dots vienādojums f(x) = g(x), tad grafiskā atrisināšanas paņēmiena gaita ir šāda:
1) konstruē grafiku y = f(x);
2) tajā pašā koordinātu sistēmā konstruē grafiku
y = g(x);
3) nolasa grafiku krustpunktu x koordinātas.
Ģeometriskā progresija
Virkni, kuras katru nākamo locekli iegūst iepriekšējo locekli sareizinot ar vienu un to pašu skaitli sauc par ģeometrisko progresiju. Šo skaitli sauc par ģeometriskās progresijas kvocientu q.
Tātad a2 = a1 ∙q, a3 = a2 ∙q, a4 = a3 ∙q,..., an = an−1 ∙q
Ģeometriskās progresijas vispārīgā locekļa aprēķināšanas formula an = a1 ∙qn−1
Ģeometriskās progresijas pirmo n locekļu summas aprēķināšanas formula
Ģenerālkopa
Par ģenerālkopu statistikā sauc visu to datu kopu, par kuru vēlamies uzzināt statistisko informāciju.